PCFoster.pl on

» załóż konto» przypomnij hasło

Start  nav  Sprzęt (Hardware)  nav  Karty graficzne i monitory  nav  Mega problem z grafiką
Mega problem z grafiką Poprzedni temat Następny temat
Autor Wiadomość
Danayen

Napisano 2010-05-13, 19:38
Zacznę od specyfikacji.
Karta graficzna: ASUS GeForce 8800GT
Płyta główna: Asus P5KC
Procesor: Intel Core2Duo 3.00GHz
SYstem: WinXP HE SP3
Pamięć: 2x 1GB Kingston DDR3
Tyle wystarczy - tak mi się wydaje.
Odrazu mówię, że nic w tym temacie nie wiem - nie znam się... szukałem odpowiedzi... pytałem ludzi... ale ciężko jest tak naprawdę w kilku słowach określić istotę problemu, żeby cokolwiek w sieci znaleźć. Będzie krótka historyjka.

Wszystko działało cacy... kompa mam od lipca 2008 złożonego w tej postaci. Od tamtej pory działał bez zarzutów. Sterowniki do karty graficznej aktualizowane były regularnie... najnowsze miałem może z miesiąc. Ok przejdźmy do rzeczy.

Włączam grę, Left4Dead2... odpala się bez żadnego problemu. Po jakimś czasie ekran staje się czarno-zielony (po pół).
Nie był to problem gry, bo nie dało się zejść do pulpitu... nie był to problem kabla bo poprawiałem - wymieniałem na drugi. Nie był to nawet problem tymczasowy gdyż po restarcie... ekran ładowania, najpierw ASUS, dziwnie pokropkowany na biały, taka lekka pixeloza. Potem ekran ładowania windows i też już większa pixeloza, białe kropki rozrzucone po całym ekranie. System nie chce się załadować... blue screen -> restart -> tryb awaryjny? Przy próbie włączenia trybu normalnego dzieje się to samo co wcześniej. Tryb awaryjny działa.

Rozkręcałem kompa, wyciągałem all, odkurzałem wnętrze i sprzęt. Nie pomaga. Myślę sobie... nie pomoże ale spróbuję -> format. Nie to bo już przy instalacji systemu rozrzucone po całym ekranie białe punkty. Bez instalacji sterowników system odpalił się... ALE! Rozdzielczość najniższa, kolory 4bit. Po instalacji sterowników restartujemy system i BAH, nie chce się odpalić... jak wcześniej.